029_VELIKONOČNO RAZMIŠLJANJE 3 str.
Vse zapise
na temo Jezusovega življenja, Njegovega smisla ali nesmisla, (Kristus ni umrl
na križu, je umrl na križu, umrl je za nas... itd.), gledam z istim očesom. Je -
ni, ni bil pravi... večni prepir okrog tega, koliko je Srce za delovanje
Stvarstva sploh pomembno (potrebno?).
Ali pa je Srce
le klovn, ki nas včasih nasmeje, drugič spravi v solze. Ko odraščamo, nas
svarijo pred njim, opozarjajo, da nam bo prejkone škodilo, če se bomo nanj
zanašali, Srce je, kot pravijo izkušnje, nezanesljiv sopotnik. Če ga srečaš,
pojdi raje na drugo stran ceste.
Tudi v
zgodovini, in še posebno v Jezusovem času je bilo tako. Nekateri so tedaj Srce
sprejeli kot glasnika novih časov, drugi spet ne. Slednjim je bilo več do
maščevanja in poravnave, kot do vsebinskih sprememb. Oko za oko, zob za zob je
bilo tedaj splošno pravilo. To je starozavezno, Očetovo pravilo! Zaveza pa je
pogodba!
Sinova
abeceda je nekaj povsem drugega. Nova
zaveza je pogodba, ki jo je Sin izsilil od Očeta. Stopil je na stran druge
pogodbene stranke, tiste, ki zase ne zna govoriti, torej neenakopravne. Nova
pogodba razkriva, da je Sin imel svoj pogled na to, kako naj se razvija
Stvarstvo, ki pa je bil drugačen od Očetovega. Ni ne prvič ne zadnjič, da Srce
ne misli enako kot Um. Prav ta razlika v pogledih je bila podlaga vsem
kasnejšim nasprotjem med židovsko in krščansko vero. Ko bodo nasprotniki to
doumeli, bodo tudi nasprotja izginila.
Značilnost Materialnega
sveta je, da materija izraža odnose, ker ne more drugače. V njej se prejkoslej
materializirajo vsi odnosi, temu ne uideš: kakor v Nebesih, tako na Zemlji!
Sliko vsega,
kar je bilo, imamo zdaj tu pred sabo. Kazati sliko pa je prekletstvo. Ods tu
vse sovraštvo do Matere in materije: Drži ti ogledalo.
Ne more
drugače, takšna je Njena vloga v Stvarstvu.
Kdo ne bi
sovražil takšne ženske? Le kdo si ne bi želel znebiti se je, jo zabrisati v
zadnji kot Vesolja, da mu ne bi bila več napoti?
Jezus je
inkarnacija Srca Vesolja. Če je Srce Vesolja sploh kdaj obstajalo, je to on. Če
ni tako, potem je pa v nas nerazumljiva želja, ki vztraja. Celo v tem slabšem
primeru so naše srčne želje mnogo trdnejši temelj, kot si mnogi zdaj mislijo.
Od različnih
avtorjev, ki jih zanima ta problem, bi iz njihovih komentarjev vzel nekatere
dele razprav in iz njih naredil svojo zgodbo, takšno, ki mi je prav. Lepota in
hkrati grozota Jezusove zgodbe je, da jo lahko vsak razume po svoje, namenjeno
ji je, da vsak razume po svoje!
Taka je namreč
razsežnost Srca. Le tako je Jezusova zgodba lahko tudi njegova, sicer bi mu jo
odrekali in iz njega naredili ne-osebo; bil bi torej samo funkcija, nekaj
takega kot žrtvena žival. Resnica, po kateri Pilat vprašuje Jezusa, pa je v -
odnosu. Ker je resnica vedno odnos, ne nekaj samo po sebi.
V Jezusovem
primeru je Resnica (tista z veliko začetnico!) odnos med Očetom in Sinom.
Pilat,
čeprav šolan človek, rimski uradnik in intelektualec svojega časa, tedaj ni bil
sposoben dojeti Srca. Še Oče, ki je Um vsega, ne razume vedno, kar mu veleva
lastno Srce. Pilat je samo slika Očeta, ki ne razume.
Srce ima
druge poti, kot Um, včasih ve reči pred Njim. Kako ne bi? Saj je Njegovo
Srce...
Vlogo
žrtvene živali v moderni družbi privzamejo brezposelni. Resnica pa je še vedno
ista kot prej, ker so odnosi vsebinsko ostali na nekdanji ravni! Izzivam
vsakogar, da mi pove, v čem smo napredovali.
Toda v
Očetovem Stvarstvu ni nihče samo funkcija - namen že ni tak! - še posebno ne Njegovo lastno Srce.
Svet je
potreboval ravnovesje, ker sta sprta pola Vesolja bila predaleč vsaksebi in je
Življenje na planetu tedaj bilo ogroženo. Skrajnosti niso razumele, da Srce ne
more preživeti brez ravnovesja.
Uravnovešati
je bistvo naloge Srca! Rodilo se je v trenutku ravnovesja, zato pomeni njegovo
rojstvo štetje začetka časa. Ko se ti otrok rodi, je vse novo. Pred njim ni
bilo nič pomembnejšega, vprašajte mlado družino, če ne verjamete.
Če gre
Vesolju vse narobe, sprta pola pa valita odgovornost eden na drugega, Srcu ne
kaže drugega, kot sebe postaviti v njegovo težišče. Nanj je tedaj usmerjen ves
pritisk, tako kot na zadnjo kroglico v krogličnem ležaju Večnega kolesa; mora
zdržati, če ne, se Svet podre. V tem ni nič racionalnega. Samo Srce je. Za
trenutek zdvomiš - in že te vodna gladina ne drži več. Od tu zgodba o hoji na
vodi!
Tak model v
sebi nosijo vsi otroci sprtih staršev. Vse bolezni in stiske roditeljev se
odslikajo na telesu in psihi otroka. Pri
Jezusu tedaj ni bilo nič drugače: Križanje je prikaz notranje razklanosti, ki
ponazarja razklanost Staršev in, posledično, vsega Vesolja.
Akt križanja
je dovolj nazorno opozorilo Očetu, kaj se bo zgodilo z nami, če bo še naprej
užaljeno stal ob strani, človeštvu pa postavljal pogoje, ki se jih človeštvo ne
more držati. Križanje ni dogodek, zaradi katerega bi se moral nek narod, recimo
Židje ali pa kar vse človeštvo, počutiti krive in odgovorne: Križanje, kot
dogodek in prikaz, je bilo namenjeno Očetu, ne človeštvu!
Da bi Oče
doumel! Očeta je bolelo lastno srce, s križanjem je Oče doživel infarkt. Se
lahko odrečeš svojemu srcu in mu prepoveš razmišljati nedvisno? Se upirati,
hrepeneti, želeti in upati po svoje? Bi svojega trmastega in upornega Sina
lahko prisilil v drugačno odločitev? Poleg tega, da je Bog, si Jezus želi biti
še človek, želi biti tudi Materin, poganski... Poganski pomeni, da veruješ Materi bolj kot Očetu - je to greh, lepo vas
prosim? Kakšen greh neki!
Izpeljite si
sami zgodbo o tem, kaj je pomenila Karantanija, kaj pa verovanje njenih prebivalcev,
naših prednikov, v tedanji možganski in desno usmerjeni Evropi!
Družba, v
kateri živimo, in še mnoge druge z njo, so narejene tako, da je po tebi, če
svojega Srca ne zatajiš. V zgodbi je Peter, da nam to pove. Cerkev ima njegovo
krivdo v svojem temeljnem kamnu. Ta temelj komaj čaka, da ga bo nekdo razbil,
ker ne more več sam nositi celotne zgradbe. Glejmo izgubo stare vere v tem
kontekstu, pa bomo laže razumeli zamero, ki jo nosimo v srcu. Zamero, ki nas
ubija in nam ne dovoli rasti.
Kar zamerim
udeležencem te veličastne debate je pretirano opiranje na izročilo, Srce ni
faktograf in zgodovinar. Zgodovino delajo praviloma ljudje brez domišljije, z
nasiljem, Srce pa ponuja nova znanja iz sebe, iz svojih želja. Svet spreminja z
domišljijo, ne z mečem. Jezus ni prišel sem preobračat pogane, prišel je Materi
in bratom na pomoč...
Jasno mi je,
kam pelje debata med levim, beri: Materinim, materialnim blokom, in desnim duhovnim, Očetovim blokom: V vse hujšo polarizacijo! To je star prepir, ki mu
ni videti konca. Zato, da bi tistim, ki še marajo za srce in staro, Materino
vero, dal moči in upanja, si drznem napisati še eno mnenje. Ljubezni, zaupanja
in vere namreč ni več mogoče tlačiti v ozke pojmovne okvire, kot to zdaj
počnejo institucije, cerkvene ali državne, brez razlike. Obe skrajnosti namreč
te pojme predpisujeta, druga drugo izrivata iz svojega sveta, Srcu pa ne
pustita do besede. Tu ni ravnovesja!
Najvažnejša
stvar na svetu:
Zjutraj, ko
vstaneš, položiš najprej eno nogo na tla, pa drugo. Zaupaš, da se svet ne bo
vdal in da se tla ne bodo vdrla pod tabo! Potem šele greš po opravkih.
Zaupanje je temelj
vsemu!
Dokler med
nama ni zaupanja, se jaz in ti nimava o čem pogovarjati.
Druga
najvažnejša stvar:
Zaupanje v
Boga, seveda, če vanj verujemo, je pomembno.To je zaupanje v nekoga, ki ga
trenutno ni tu. Vemo, da je nekje daleč, in da nekoč pride. Morda.
Včasih se
nas usmili in k nam pošlje preroke, ki pripovedujejo zgodbe o njem. Potem oni
grejo, jaz pa ostanem. Ponavljam zgodbe in zaupam.
Ko pride tista največja stiska, kličem Boga,
kričim mu dušo - On pa nič! Takrat sem obupan. Tudi to je še vedno zaupanje!
Zgodi pa se,
da ponorim. Besnim tako, da mi solze brizgajo iz oči od jeze in občutka nemoči.
Iz nosa in grla mi teče, da sem ves penast. Ves čas ga preklinjam in zmerjam in
žalim do onemoglosti...
To ni več
zaupanje. To je - vera!