025_LEPO JE V NAŠI BITI DOMOVINJEN 4 str.
LEPO JE V NAŠI BITI DOMOVINJEN
Vsakdo daje svojim
zapisom naslove, kot se mu zdi, jaz pa tudi. In zakaj tak naslov? Ker bi rad
druge opozoril na to, da mi ni kaj dosti do ideologije, religije ali politike -
meni je do DRŽAVE!
Sedem let po osamosvojitvi
imamo dosti ideologije in religije, še več politike in zelo malo ali nič
države. Politični prostor v Sloveniji se polarizira, in tisti, ki jim je do
varnega življenja, tej polarizaciji pridno sledijo. Odločijo se za to ali ono
stran.
Države nimamo,
imamo pa Partijo, ki se je zdaj razlezla na mnogo strank, v želji, da bi
pokrila čimveč političnega prostora. Navzven naj bi zgledalo, kot da imamo
demokracijo, v resnici pa je povsod en sam
SZDL. Še mnogo večji od tistega, ki smo ga prej imeli.
Imamo torej
navidezno demokracijo, imamo navidezni pravni red in navidezno svobodo. Države
pa ne.
Religija nima nič
z Državo, in prav je tako! Religija in ideologija se morata Državi pokoravati
in nobena od njiju se nima pravice z Državo istovetiti. Ideologija, enako kot
religija, je zasebna stvar vsakega posameznika. Toda, tega pri nas kot da nihče
noče vedeti.
Cerkev je že
ločena od Države, zato je ni treba še enkrat ločevati. Partija pa še ni, in bi
jo bilo še kako treba, ker si Državo privatizira, ima jo za svoj fevd, natanko
tisto, kar drugim očita, da bi radi iz nje naredili. Zato ima podganja slika
isto vrednost kot napis na Sabotinu. Ali pa gonja proti razprodaji zemlje in
gozdov tujcem. Če jim je res toliko do tega, da ne bi drugi gradili na slovenski
zemlji in upravljali s slovenskim imetjem, zakaj potem domače ljudi na vsakem
koraku ovirajo, da ne bi kaj pametnega počeli s svojo zemljo? Z lastnino, z
imetjem, znanjem, s sposobnostmi?
Lastnik zemlje,
najsi bo tujec ali pa domač človek, bo hitro uvidel, da si z lastnino ne more dosti pomagati, ker ga
bo vedno kdo pri tem oviral.
Sovraštvo do
ustvarjalnosti je pri nas namreč utelešeno že v zakonodaji, prepir okrog vseh
teh naštetih problemov pa je le pesek v ledvice bralcem.
Kdo ustvarja
Državo? Civilna gibanja, neodvisni novinarji in javno mnenje. Takoj, ko so se
pri nas pojavili prvi znaki civilne zavesti, jo je Partija nemudoma izpostavila posmehu. Najbolj od vseh so se civilnemu gibanju posmehovali novinarji,
namesto, da bi mu pomagali. To so počeli po naročilu prišepetovalcev, ker
Partija ne mara konkurence. Ne opozicije. Ne kritike svojega dela.
Dobra ideologija
pokrije vse naše potrebe, kajneda?! Religija ravno tako. Zato sta ideologija
in religija izključujoči: ne izključujeta ena druge, temveč – mene!
Kaj pa pravi na
vse to javno mnenje? V ZDA je javno mnenje tista kategorija, s katero je treba
resno računati pri vseh družbenih spremembah. Svoboda govora in izražanja je
namreč edina prevera duhovnega stanja v katerem se nahaja družba. To je prevera
o tem, koliko smo sposobni biti odgovorni za lastne odločitve in kaj nam te
prinesejo. Ni druge prevere, vse drugo je sprenevedanje in pa neodgovornost.
Javno mnenje začne
akcijo za spremembo zakonov, ki se konča
- pomislite! - s spremembo zakona. Nezaslišano, kaj? Pri nas javnega
mnenja ni, večina državljanov nima niti trohice civilne zavesti, misli in
razmišlja dirigirano, po naročilu. Kaj šele, da bi kdo kaj spreminjal ali vsaj razmišljal, da to
sme storiti. V ZDA novinarji težijo za tem, da bi vzpodbudili javno mnenje, pri
nas le težijo. Pika.
Neodgovornost za
lastne odločitve je prvi nacionalni šport, še pred smučanjem. Ponavadi gre
tako: Zgodilo se je pač, ker se je zgodilo, pa kaj potem! Stotisoči mrtvih -
nikogaršnja odgovornost. Ideološki in religijski simboli so še vedno
pomembnejši od nas, živih, saj smo tudi mi živi le zaradi trenutne
prizanesljivosti svojih dobrotnikov, ki nas pustijo živeti, čeprav bi nas lahko
v vsakem trenutku iztrebili. Kar nam vsake toliko tudi dajo vedeti, da se kdo
od nas ne bi preveč prevzel. Za takšno življenje jim moramo biti hvaležni. Zdaj
malo Bogu, drugič več Partiji. Božje maščevanje je nebeška, Partijsko pa
naravna katastrofa, nobeni pa ne uidemo.
Povrhu vsega se
nam še parlament posmehuje, češ oni, poslanci, so bolj svobodni in neodvisni,
če se odločajo po svoje. Oni so sami sebi poslanci, najbrže so kar sami sebe
poslali v parlament.
Vsaj iz obzirnosti
bi si zamenjali ime, da ne bi bili več poslanci, če to niso.
Da bi kdo razvil
resno debato o problemih, ki tarejo to družbo, bi seveda moral najprej imeti
izhodišča, nekakšen soliden temelj na katerem bi gradil civilno zavest in z njo
okrepil Državo. In kakšna izhodišča naj bi to bila?
Ker nihče drug,
tako je videti, o tem ne želi govoriti, bom jaz povedal: To nista ne ideologija
ne religija, temveč človekovo Telo in potrebe, ki iz njega izhajajo.
1.
temelj:
Družba je civilizirana v tolikšni
meri, kolikor je sposobna razumeti potrebe novorojenca. Torej tistega, ki šele prihaja na ta svet.
(In ni ne partizan, ne domobranec!). Civilizirana je, če se na njegove potrebe
odziva, sicer je necivilizirana!
Slovenija še zdaleč ni civilizirana,
negostoljubna je do tistih, ki prihajajo na ta svet, tistim od nas pa, ki smo
že tu, daje vtis, da smo odveč. Potem se pa še spreneveda od kod toliko
samomorov na Slovenskem!
2.
temelj:
Človek je najsvobodnejši v Telesu, s
telesom in ko mu pripada.
Ne državi, religiji, ideologiji ali domovini, temveč sebi, funkcijam in
potrebam svojega telesa.
V Sloveniji smo ljudje nesvobodni,
ker nas utesnjujeta ideologija in religija, vsaka s svoje strani, ena z leve,
druga z desne. Prostovoljno suženjstvo ali suženjstvo iz navdušenja do Cerkve
in Partije še zdaleč nista znak kake posebne svobode.
3.
temelj:
Nikdar ni človekova misel
svobodnejša, kot tedaj, ko je vklenjena v besedo! Zato moramo skrbeti, da sta beseda in misel vedno in
povsod svobodna! Kajti gibalo vsega je človekova lastna Volja in ne kaj
drugega, kot si mnogi zdaj mislijo.
Beseda bo meso
postala šele, ko ji bo Telo smelo zaupati vso težo. Ko bo Beseda prenesla
to težo, bo imela moč spreminjati svet. Imela bo kaj povedati... Skupni
imenovalec je torej ZAUPANJE.
Zaupanje ni
religija, je več od religije, več od vere, več od upanja, več od vsega!
Zaupanje je plod lastne izkušnje, vse drugo pa so blodnje duha in tuje
izkušnje. Kaj so predsodki? Predsodek je, če verjameš tuji izkušnji!
Torej: Lastna
izkušnja je na prvem mestu! Pred religijo, pred ideologijo. Če ne, bo Beseda vedno
samo literatura in nič drugega. Impotentna in slabotna.
Slovenija je
dežela pesnikov, in to pesnikov v slabem pomenu besede! Ti vrtijo prazne
besede, Telesa in njegovih težav pa se do zdaj niso še niti dotaknili. Najraje
tarnajo o ogroženosti svojega jezika, pri tem ga pa sami najbolj ogrožajo.
Zato, da nič ne poveš, je vsak jezik dovolj dober, tudi tuj.
Našteti trije
temelji vzpostavljajo odnos Vsebine in
Forme. Kažejo na zaupanje, ki je med Stvarnikom in Materijalnim svetom.
Vendar pa stanje, ki ga zdaj tu živimo, kaže, da ni nikakršnega zaupanja.
Genetski popravki, denimo, so krona tega nezaupanja.
Pametna Država
poskrbi, da so vsi ti trije temelji oz. osnovne vrednote, ki jih temelji
prestavljajo, primerno zaščitene. Varuje jih s srcem, z ljubeznijo, z vero v
dobro, in s tisto naivnostjo, ki je značilna samo še za zaljubljence. Zakaj?
Zato, ker varujejo Življenje! Samo zato.
Zakonodaja, ki k
temu pripomore je državotvorna, vse drugo Državo - spodjeda. Religija in
ideologija Državo dušita, jo ovirata in ji ne pustita živeti! Država je rezervna Mati. Nekdo bi ji
vendar moral pomagati v skrbi za otroke. Saj ne more vedno le hraniti presitih,
odtegovati pa tistim, ki potrebujejo.
Naj to prikažem s
primerom: Otroka imaš lahko platonsko rad na razdaljo desetih kilometrov, toda
on od tega ne bo imel čisto nič. Biti moraš zraven. Otrok mora biti na suhem in
toplem, odžejan, nahranjen in potešen. Dobivati mora nežnost, dotik in nasmeh,
če ne - ti shira! Nasmeh zato, da ve, da je dobrodošel. Seveda, če sploh je
dobrodošel.
Sicer bo
podhranjen v vseh smislih, tako kot smo mi.
Pa se mu lahko
prilizuješ še s tako ideologijo, ali mu razlagaš, kako zelo ga ima Bog rad in
vsi angeli zraven. Nehvaležno ti bo umrl, ker nisi zadostil njegovim (ne tujim!) potrebam.
Religija in
ideologija imata odtujene, neresnične potrebe in zato zapolnjujeta tuje,
neobstoječe in mitološke potrebe. Ne mojih, tvojih, njegovih...
potreb.
Družba, ki ne
razmišlja tako, ni kaj dosti več od tolpe ljudožercev. Samo kanibali so še na
slabšem, kot smo mi, kajti le oni so bednejši od preprodajalcev tuje robe, v to smo se namreč
razvili po osamosvojitvi.
Stari režim je
sestopil z oblasti, pohodil bananin olupek in - hopla! - padel nazaj na oblast.
In zdaj imamo, kar imamo. O kakih spremembah tu ni govora, o kakem izbruhu
ustvarjalnosti, ki da je bila petdeset let zatrta, sploh nima smisla
razpravljati!
Slovenija je le
klon ostalega sveta. Nič resnično novega nismo videli, ali nekaj, kar bi bilo
vredno "osamosvajanja".
In kako je drugod
po svetu? Izhodišča francoske revolucije, ki so Zahodu dajala filozofsko
podlago, so se čez noč zrušila. To se je zgodilo s kapitulacijo Evrope pred
ponovno uvedbo rasizma in rasističnih načel v državah bivše Jugoslavije. Kar ji
zdaj zagotavlja lažni red in mir na Balkanu. Kar spet pomeni, da sama nima
vedenja o čem boljšem.
Evropa je stara
kurba, ki si z nostalgičnimi izbruhi spominov na nekdanjo moč in lepoto skuša
pridobiti še kako novo stranko, nasede pa ji lahko samo seksuualno podhranjena
Slovenija.
Ideologija
komunizma in nostalgija po starih boljših časih, sta slaba zamenjava za naše
življenje. Kajti ni res samo, da “smo, pač kar smo…” Smo tudi še vse tisto, kar
bi lahko bili, ko bi si le upali!
Danes je nostalgija
v Sloveniji prevladujoče duhovno stanje. Tisti, ki nam zdaj vladajo, so ljudje,
ki najprej sebi preskrbijo rešilne čolne, ko gre ladja na dno, na otroke ne
mislijo. Ne pozabimo, da je JNA bila partijska vojska, ki je imela nalogo
braniti sistem pred spremembami. Svojo nalogo je odlično opravila: za ceno
življenja vseh tistih stotisočev, ki so bili potencialni nosilci sprememb.
Rasizem je vedno
bil Partijska stalnica, le da se tega ni opazilo, ker je rasizem bil ideološki.
Ubili so te, ne da bi vedel zakaj. Imel si isto barvo kože, isti jezik, iste
navade, pel iste pesmi... Toda kljub podobnostim so ti bile vse poti zaprte. V
Sloveniji je ta plat še dokaj neizražena.
To nas še čaka:
Ideološki aparthajd!
Skratka: staro je
mrtvo, novo pa se še ni rodilo. Nihče se tudi ne trudi kaj preveč, da bi našel
kaj novega. Evropa, (stara kurba!), ima še dovolj denarja pod smrdljivo
žimnico, zato ji bomo še naprej kradli. Oz. izposojali, pa nikdar vrnili. kar
je isto. Saj bodo tako drugi vračali! Le zakaj bi Partija menjala taktiko, če
ji ni treba?
Religija zdaj
povsod po svetu brani prazne okope, ne prenavlja se. Potrebna je novih
izhodišč, ki jih v strahu pred spremembami zavrača. Razviti del sveta je brez
ustreznega filozofskega naboja in brez prepričljivega optimizma, ki bi
Življenju dajal novo smer. Staro ne sledi novemu, novo pa ne more več slediti
staremu.Agonija nerazvitega sveta je zdaj prava slika naše brezizhodnosti.
Vse naj bi šlo še
naprej po starem (le kako?), kot da te do skrajnosti nategnjene elastike nihče
ne opazi.
Slovenija je imela
priložnost nekaj narediti zase, pa ni. Ustrašila se je lastne svobode! To je
nekaj najslabšega, kar se ji je lahko zgodilo.
Ni se Slovenija
odcepila od Jugoslavije, ravno obrnjeno je bilo: Jugoslavija se je ohranila samo
v Sloveniji, povsod drugod pa je crknila. Le tu je preživela, v lažnem obilju.
Ne vem, kaj vi
pogrešate, toda jaz pogrešam dobro Državo.
Brez svobodnega
javnega mnenja je ne bomo nikoli imeli. Prav tako tudi ne brez civilne zavesti,
ki bi bila neodvisna tako od Religije, kot od Ideologije. Ta družba je podobna
človeku, ki jih je dobil s kolom po glavi in se zdaj v polzavesti opoteka, v
resnici pa sploh ne ve kje je ali kam je namenjen. Nič čudnega, pri teh
izkušnjah z oblastjo, kot jih imamo… Prepovedano nam je namreč, da bi si sami
pomagali, moramo pa biti ves čas nekomu hvaležni. Enkrat Bogu, enkrat Partiji,
le sami sebi ne. Morbidno in ogabno!
Ali veste, zakaj so solze slane?
Srce je kruh, njegov kvas je
domišljija. Peče se na svobodi!
Nič od tega nimamo. Še najmanj pa domišljije.