022_BRATJE MORAJO SKUP DRŽAT 4str.
Z
bratom sva 5 let razlike v letih, jaz jih imam zdaj 65, brat 60. (napisano 2016!)
Pri
devetnajstih je brat pobegnil zdoma, ker je prišel v konflikt z očetom, ki ga
ni mogel, in ga ni znal rešiti. Mati je tedaj šla za nekaj dni k svojim in je
zato ni bilo doma. Jaz sem bil v Ljubljani, doma sta bila le oče in brat.
Brat je ob delu študiral. S prijateljem sta vsak dan
takoj po službi šla k njemu domov in se učila pozno v noč. Oče je o mojem bratu
imel predstavo, da ponočuje, da ni nič iz njega. Nikoli ga ni vprašal za
indeks, da bi videl izpite, ki so se počasi in vztrajno tam izpisovali. Mati
je, kot vsaka mati, bila blažilec družinskih sporov že samo s svojo
prisotnostjo. Čeprav se ni dosti trudila okoli tega. In ko je mati šla na obisk
k svojim, je ta blažilec izpadel in je prišlo do izbruha.
Tukaj je primer enega od teh konfliktov. Oče je prosil
brata naj mu pomaga obesiti sveže oprane in še mokre zavese, ker jih sam ne
more. Približno petkrat je oče bratu omenil, naj začne s svoje strani vtikati
drsnike zavese po zunanji tirnici, ne po notranji. Ko sta na sredini prišla
skupaj, je oče ugotovil, da sta drsnike vtikala po dveh različnih tirih, in je
zato znorel.
Ko sem brata kasneje vprašal zakaj je šel po drugi
tračnici, mi je pojasnil, da ni idiot in da razume, če mu enkrat poveš! Petkrat
je štirikrat preveč!
Takšno očetovo obnašanje ga moti. Bog, ki je popoln,
se nikdar ne uči, ker že vse zna, zato pa so njegovi otroci v njegovih očeh
neumni in takšni ostajajo. Neumni.
Moj brat je torej očetu ponudil sliko njegovega
pojmovanja Stvarstva. Ne da bi stvarstvo takšno tudi v resnici bilo ali hotelo
biti, le v otroških željah je imelo svojo tirnico, ki je oče ni hotel videti.
Humorja pri tem pa tudi ne.
Zaradi bratovega »ponočevanja« je oče poklical na
firmo bratovega direktorja, s katerim sta se poznala. In sta se brez bratove
vednosti zmenila za nadzorovanje, kaj moj brat dela. Kdaj zapusti službo, kdaj
pride in podobno. Od tajnice, ki je bila enkrat neprevidna, je moj brat slišal,
da vsa glavna pisarna pozna dogovor med očetom in direktorjem. Zato je brat
poklical očeta kar tam, pred vso pisarno, da bi razčistil z očetom. In kako je
oče reagiral? Ko je bil soočen z resnico, jo je zatajil.
Oče se je naredil, da ne ve nič o tem. Zatajil je
celo to, da ve, kdo ga kliče. Rekel je: kdo je?
Moj brat je tedaj v službi padel na tla in doživel
zlom vsega, kar ga je držalo pokonci.
Njegov dober prijatelj ga je pripeljal k meni v
Ljubljano. Ni vedel kaj z njim. Domov ni hotel iti, torej sem ostal le še jaz.
Ko je pozvonilo na vratih, sem našel svojega brata na tleh pred vrati v šoku in
njegovega prestrašenega sodelavca, ki ga ni mogel več držati pokonci in mu je
brat zato zdrsnil iz rok. Odnesla sva ga v stanovanje, kjer mi je med krčevitim
jokom povedal: "Nimam več očeta, nimam več mame, jaz sem brez staršev....
Nikoli nočem več k njima nazaj, nočem ju videti…"
Obljubil sem mu, da je lahko pri meni. Da mu bomo
pomagali najti službo v Ljubljani, da bo tu lahko tu doštudiral in da se bo vse
znova postavilo na svoje pravo mesto. Bal sem se za bratovo zdravje, ker je
bolečina bila tako silovita, ni se zbirala v njem malo časa in se do tedaj ni
dosti ukvarjal z njo. Jaz sem se s svojo in sem vedel koliko je je.
Bratu smo s prijatelji poiskali novo zaposlitev v
Ljubljani in stvari so se počasi urejale. Tudi njegova sposobnost kontroliranja
in razumevanja prisotnosti bolečine v njem se je povečala. Vendar se s starši
še dolgo ni nič uredilo.
S starši je bilo pa takole:
Po bratovem begu k meni v Ljubljano sem šel domov k
staršem, kjer sem izkričal vse, kar je v meni želelo govoriti. Povedal sem, da
imam svojega brata raje od njiju, da je njuno nerazumevanje bratovega življenja
in njegovih želja tolikšno, da ga bo ubilo in da tega ne dovolim. Oče se je
pred mano skril v spalnico, mati je nemo sedela in stekleno gledala nekam mimo
mene. Kričal sem vanjo, (ne v očeta), ker menim, da je ženska motor vsega in ne
moški. Odrasli in odgovorni moški (to se samo tako reče - odgovorni) so
konglomerat želja in norosti svojih mamic! Moški je brez lastne volje in o
ničemer ne odloča. Odločajo v njegovi psihi vedno prisotna navodila njegove
nesrečne mamice.
Agresivnost in pokvarjenost sta ženski bolezni, le da
za njima obolevajo moški. Ker niso pravi lastniki tega, kar nosijo, si ne
morejo pomagati. Oni le izvršujejo naročila. Pravi možgani, ki stojijo za vsem,
so ženski. Ne moški.
Moški tudi sicer ne morejo tekmovati z ženskimi
možgani praktično v ničemer, ker so omejeni na razmišljanje z glavo, medtem ko
so ženski možgani vse njihovo telo. Telo pa je arhiv vesolja in čaka na
tistega, ki se bo vanj spustil, da bi odrešil svet in Boga. Kdo si pa upa?!
Nikoli nisem videl svojega očeta in mater, da bi se
poljubila. Kaj šele, da bi se ljubila, fukala, kot se reče. Da bi o sebi imel
sploh predstavo o tem od kod prihajam, kaj me je pozvalo sem. To sta skrila.
Baje drugi otroci doživijo šok, če starše ujamejo pri tem. Jaz te sreče nisem
imel.
Ko sem kričal mami v obraz, in je oče v sosednji sobi
poslušal, pa si ni upal ven, sem vprašal: a vidva sploh kdaj fukata?!
To, kar sem tukaj napisal, je le kulisa za tole, kar
bom zdaj povedal in se tiče vseh nas! Tukaj je: (citiram sam sebe, da ne rečem
»the fucking channeling the true Myself« ): » Bratje (in sestre) morajo
držati skupaj - starši pa skupaj! To pravilo vlada v Vesolju od zdaj pa
naprej.«
Midva z bratom sva eno, vidva sta drugo! Zato držita
skupaj, ker imata le eden drugega, tako kot imava midva z bratom le drug
drugega. Drživa eden z drugim, prek vsega, vsemu v brk in tudi proti vama, ko
je treba. Vidva pa držita skupaj, tudi proti nama, kadar in ko je treba. Ali
razumeta zdaj kako deluje ta vzorec?!
Imata eden drugega, kajti ko otroci odidejo - in
otroci VEDNO odidejo! - vama ostane le to, kar imata med sabo, in nič več. Če
nič nimata, je nič, kar vama ostane.
Jaz pa bom poskrbel, da moj brat ne bo umrl zaradi
bolečine, ki sta mu jo vidva prizadejala, v vajinem boju, da bi se drug drugemu
maščevala in sta zato uporabljala druge. Mene in njega.
Če bi Slovenija razumela ta preprost vzorec, ne bi
imela ta belih in ta rdečih. Starši ne bi uporabljali lastnih otrok za male
udbovce, ki se tožarijo, da si kupujejo ljubezen pri starših, ki ljubezni sploh
nimajo, pa zato tu ni kaj kupiti. Ljubezen lahko ustvariš le, če jo pogrešaš.
Če pogrešaš maščevanje, je maščevanje tisto, kar ustvariš! To je zdaj
Slovenija, eno samo kurčevo maščevanje, ki samo sebe požira, pa nikoli požre do
konca.
Jebiga, Slovenija se je pač tako odločila, in kdo jo
bo zdaj ustavljal!
Zgodbo o maščevanju in neproduktivnosti sovraštva je
lepo videti iz absurdnih intelektualnih slovenskih političnih igric o
prerazdelitvi nečesa, kar ni bilo nikoli ustvarjeno. Potem pa iz grabeža
denarja od tistih, ki sploh še imajo kakšno voljo, da bi delali, ustvarjali in
skrbeli za svojo družino. A je teh čedalje manj.
Še nekaj:
Moj oče je bil brutalen mož, Gorenj'c s trdo roko, ki
je tolkel dokler ga roka ni zabolela od udarcev in ni mogel več. Potem je težko
dihal in mi očital: Vidiš, kaj mi delaš…
Toda jaz sebe nisem videl, ko me je tepel, in tepel me
je pogosto, največkrat za prazen nič. Maminega obraza se spominjam izza šipe
kuhinjskih vrat, ki je gledala vame z izrazom: »Kaj sem jaz komu
storila, da si zaslužim tole…« Storila ni pa nič. Sebe torej nisem
videl, sem pa občutil svoje telo, ki je mojemu očetu ubranilo, da mi z udarci
ni prišel do srca, da bi ga ubil. Tako kot bi udarjal po breskvi, da bi prišel
do koščice in jo zmlel; meso je ubranilo srce! Kajti to je moj oče pravzaprav
hotel: ubiti (svoje) srce! In moje telo je zato zdaj moje vesolje.
Enkrat sem pa le videl kaj pomeni tepsti človeka, kako
je to od zunaj videti. Tedaj sem videl kaj moj oče počne.
V družini sem jaz bil »ta grd«. Oče ni tepel mojega
mlajšega brata, njega je »uporabljal« v smislu delitve otrok na dobre in slabe,
da je skozi ta vzorec lahko nadaljeval skrita naročila svoje matere, ki je
imela osem otrok in je bila vsa družina zastrupljena s tem vzorcem in razklana
do atoma in še znotraj atoma, da ne rečem, da je bila vsa družina radioaktivna
od lastnega sovraštva, kar je značilnost slovenske kmečke družine tistega časa.
Ko se je moj oče obrnil proti mojemu bratu in ga
udaril, sem nenadoma videl grozo od zunaj. V življenju sem nekajkrat videl, da
je grozo in bolezen laže prenašati od znotraj, kot pa jo gledati od zunaj. Od
znotraj si sam s svojim Bogom in telesom in mislimi. Od zunaj pa si nemočen, da
bi kaj storil, in tedaj deliš nasvete, ki so največkrat neumni in neuporabni.
No, ko sem videl, kako je to videti v 3D, sem se
postavil med očeta in brata. Očetu sem rekel: »Mene si tepel, njega pa
ne boš!«
Oče se je tedaj obrnil proti meni, brat je prestrašen
opazoval, kaj se bo zgodilo. Jaz sem jih imel petnajst, brat deset. Oče me je
zrinil do vhodnih vrat in bruhal vame slovenske pregovore in reke. Ko me je
zrinil čisto do vrat in nisem več imel kam, sem stegnil obe roki in ga z vso
močjo odrinil od sebe. Padel je na tla in se ni mogel več pobrati. Ponudil sem
mu roko, da mu pomagam s tal, on pa je ni hotel sprejeti. Tako sem jaz stal in
ga nemočno gledal, saj je mojo roko vsakokrat zavrnil, sam pa se ni mogel
pobrati s tal. Nato se je le nekako skobacal s tal in besno šel v sobo. Vmes je
grozil, da me bo ubil, da se mi bo roka posušila, da me bo zaklal. Citiral je
večino slovenskih pregovorov in rekov, ki veljajo na to temo.
Mati je, kot po navadi, nekje nemočno sedela in si
mislila: »Joj, le zakaj moram jaz to, reva, prenašati, kaj me je
doletelo…« Popolna zmedenost in nesposobnost definiranja kdo je žrtev
kdo pa nasilnež. Kar je značilno za slovensko družbeno realnost in kulturo.
Pri meni je dogodek deloval tako, da sem končno sam
videl, kaj pomeni ubiti Boga. Otrok je ubil Boga v sebi! Za mojega brata sem
jaz postal nekdo, ki premaga očeta in sem šele zdaj lahko njegov brat. Prej sem
bil tekmec ali celo sovražnik. Slovenska realiteta zdaj je natanko takšna: vsi
so tekmeci in sovražniki!
Mati je umrla leta 1988 za boleznijo ledvic. Oče je
umrl leta 2001. Zanj sem skrbel jaz. Bratu je bilo težko prihajati na obiske in
očeta gledati v stanju dementnosti, zato sem bratu rekel, naj sploh ne skrbi,
da je oče moja naloga. Vsak bo nekaj naredil, tako sem mu rekel, jaz denimo ne
maram očetove familije, zato boš pa ti tam urejal stvari, ko pride čas za to,
ker imaš Bohinj rad, meni pa se to gnusi. Tako je tudi bilo. Brat je poštimal
vse, kar se tiče očetove familije v Bohinju in tam mu vsi zdaj zaupajo. Vsak
zna nekaj, kar drugi ne znajo ali jim ni všeč, le v Sloveniji vsi vse znajo in
nihče nima pojma, nič ne dela, oz. dela tisto kar mu ni všeč! V ustavi bi
morali v prvem členu zapisati: kar koli počneš, glej da ne boš zraven užival.
To je prepovedano! Morš se matrat, pol je dobro.
Spomnim se, da sem bratu še rekel, da moram biti pri
očetu do konca, da vidim, če mi ima kaj povedati, kar mi še ni povedal. Tudi če
mi nič ne bo povedal, bo pač to vse, kar si imava povedati.
Preden je moj oče umrl, sem bil pri njem v bolnišnici.
Stal sem ob postelji, on pa me je prijel za roko in mi rekel: »Lepo mi
je, da si zdaj tukaj z mano...«
To so bile najnežnejše besede, ki mi jih je moj oče
kdaj rekel. In tudi zadnje.
Tako so bile vse stvari med nama poštimane.